Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0001 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0001 MAXGEAR

30-0001 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0001

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

11237793593/MG

numer części:

30-0001

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm] 73,0
średnica zewnętrzna [mm] 170,0
średnica zewnętrzna [mm] 192,0
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 4
Ciężar [kg] 7,0
Ilość żeber 8
Parametr 4PK + 6PK
nr EAN 5901619509418

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0001 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO BMW

Koło pasowe, wał korbowy 30-0001 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 30-0001 producenta MAXGEAR

BMW

11237788611, 11237793593, 11238511371

numery OEM:
BMW      11 23 7 788 611
BMW      11 23 7 793 593
BMW      11 23 8 511 371

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0001 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.