Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Volkswagen LT 28-46 II Platforma / podwozie (2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM) 2.5 TDI (1996.06-1999.08) 102km » 30-0197 maxgear
wybrany samochód: 
Volkswagen Lt 28-46 Ii Platforma / Podwozie (2dc, 2df, 2dg, 2dl, 2dm) 2.5 Tdi (1996.06-1999.08) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL ASTRA J/ INSIGNIA 2,0CDTI 30-0197 MAXGEAR

30-0197 KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL ASTRA J/ INSIGNIA 2,0CDTI MAXGEAR
maxgear 30-0197
131.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

30-0197

producent:

MAXGEAR

Parametr6PK
Średnica wewnętrzna [mm]31
Średnica wewnętrzna [mm]8
średnica zewnętrzna [mm]176
Liczba rowków5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL ASTRA J/ INSIGNIA 2,0CDTI 30-0197 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO OPEL ASTRA J/ INSIGNIA 2,0CDTI
numery OEM:
OPEL      06 14 193
OPEL      06 14 487
OPEL      6 14 193
OPEL      6 14 487
SAAB      55 563 401
SAAB      55 586 935
VAUXHALL      055563401
VAUXHALL      055586935
VAUXHALL      55563401
VAUXHALL      55586935
CHEVROLET      55586935

Zastosowanie KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO OPEL ASTRA J/ INSIGNIA 2,0CDTI 30-0197 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.