Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym |
Tryb pracy | sterowany podciśnieniowo |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
nr EAN | 5902659789686 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 47-0243 MAXGEAR
AUDI | 03F 121 004 A | |
AUDI | 03F 121 004 B | |
AUDI | 03F 121 004 D | |
AUDI | 03F 121 004 E | |
AUDI | 03F 121 004 EX | |
AUDI | 03F 121 004 F | |
AUDI | 03F 121 005 | |
AUDI | 03F121004A | |
AUDI | 03F121004B | |
AUDI | 03F121004D | |
AUDI | 03F121004E | |
AUDI | 03F121004EX | |
AUDI | 03F121004F | |
AUDI | 03F121005 | |
SEAT | 03F 121 004 A | |
SEAT | 03F 121 004 B | |
SEAT | 03F 121 004 D | |
SEAT | 03F 121 004 E | |
SEAT | 03F 121 004 EX | |
SEAT | 03F 121 004 F | |
SEAT | 03F 121 005 | |
SEAT | 03F121004A | |
SEAT | 03F121004B | |
SEAT | 03F121004D | |
SEAT | 03F121004E | |
SEAT | 03F121004EX | |
SEAT | 03F121004F | |
SEAT | 03F121005 | |
SKODA | 03F 121 004 A | |
SKODA | 03F 121 004 B | |
SKODA | 03F 121 004 D | |
SKODA | 03F 121 004 E | |
SKODA | 03F 121 004 EX | |
SKODA | 03F 121 004 F | |
SKODA | 03F 121 005 | |
SKODA | 03F121004A | |
SKODA | 03F121004B | |
SKODA | 03F121004D | |
SKODA | 03F121004E | |
SKODA | 03F121004EX | |
SKODA | 03F121004F | |
SKODA | 03F121005 | |
VOLKSWAGEN | 03F 121 004 A | |
VOLKSWAGEN | 03F 121 004 B | |
VOLKSWAGEN | 03F 121 004 D | |
VOLKSWAGEN | 03F 121 004 E | |
VOLKSWAGEN | 03F 121 004 EX | |
VOLKSWAGEN | 03F 121 004 F | |
VOLKSWAGEN | 03F 121 005 | |
VOLKSWAGEN | 03F121004A | |
VOLKSWAGEN | 03F121004B | |
VOLKSWAGEN | 03F121004D | |
VOLKSWAGEN | 03F121004E | |
VOLKSWAGEN | 03F121004EX | |
VOLKSWAGEN | 03F121004F | |
VOLKSWAGEN | 03F121005 |
Zastosowanie Pompa wodna 47-0243 MAXGEAR w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.