Napięcie [V] | 12 |
Tryb pracy | elektryczny |
Dodatkowe informacje o produkcie POMPA WODY VW CYRKULACJI CIECZY 1,8TFSI/2,0TSI/ 470325 MAXGEAR
AUDI | 06H 121 601 P | |
AUDI | 06H 121 601 L | |
AUDI | 06H 121 601 H | |
BENTLEY | 06H 121 601 P | |
LAMBORGHINI | 06H 121 601 P | |
PORSCHE | 9A7 121 601 10 | |
SEAT | 06H 121 601 H | |
SEAT | 06H 121 601 P | |
SEAT | 06H 121 601 L | |
SKODA | 06H 121 601 H | |
SKODA | 06H 121 601 L | |
SKODA | 06H 121 601 P | |
VOLKSWAGEN | 06H 121 601 P | |
VOLKSWAGEN | 06H 121 601 L | |
VOLKSWAGEN | 06H 121 601 H |
Zastosowanie POMPA WODY VW CYRKULACJI CIECZY 1,8TFSI/2,0TSI/ 470325 MAXGEAR w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.