Napięcie [V] | 12 |
Tryb pracy | elektryczny |
Dodatkowe informacje o produkcie POMPA WODY VW CYRKULACJI CIECZY 2,0TFSI/2,8FSI/3,0TDI 470326 MAXGEAR
AUDI | 06H 121 601 G | |
AUDI | 06H 121 601 K | |
AUDI | 06H 121 601 N | |
SEAT | 06H 121 601 G | |
SEAT | 06H 121 601 K | |
SEAT | 06H 121 601 N | |
SKODA | 06H 121 601 G | |
SKODA | 06H 121 601 K | |
SKODA | 06H 121 601 N | |
VOLKSWAGEN | 06H 121 601 G | |
VOLKSWAGEN | 06H 121 601 K | |
VOLKSWAGEN | 06H 121 601 N | |
LAMBORGHINI | 06H 121 601 N | |
BENTLEY | 06H 121 601 K | |
BENTLEY | 06H 121 601 N |
Zastosowanie POMPA WODY VW CYRKULACJI CIECZY 2,0TFSI/2,8FSI/3,0TDI 470326 MAXGEAR w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.