Napięcie [V] | 12 |
Tryb pracy | elektryczny |
Dodatkowe informacje o produkcie POMPA WODY VW CYRKULACJI CIECZY 2,0TFSI/2,8FSI/3,0TDI 470326 MAXGEAR
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
MURCIÉLAGO, GALLARDO, MURCIÉLAGO Roadster, GALLARDO SPYDER, AVENTADOR targa, AVENTADOR coupe, REVENTON
ARNAGE, CONTINENTAL coupe, CONTINENTAL FLYING SPUR, AZURE II, CONTINENTAL, ARNAGE coupe, MULSANNE
06H121601G, 06H121601K, 06H121601N
06H121601N
06H121601K, 06H121601N
AUDI | 06H 121 601 G | |
AUDI | 06H 121 601 K | |
AUDI | 06H 121 601 N | |
SEAT | 06H 121 601 G | |
SEAT | 06H 121 601 K | |
SEAT | 06H 121 601 N | |
SKODA | 06H 121 601 G | |
SKODA | 06H 121 601 K | |
SKODA | 06H 121 601 N | |
VOLKSWAGEN | 06H 121 601 G | |
VOLKSWAGEN | 06H 121 601 K | |
VOLKSWAGEN | 06H 121 601 N | |
LAMBORGHINI | 06H 121 601 N | |
BENTLEY | 06H 121 601 K | |
BENTLEY | 06H 121 601 N |
Zastosowanie POMPA WODY VW CYRKULACJI CIECZY 2,0TFSI/2,8FSI/3,0TDI 470326 MAXGEAR w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.