Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału » 49-2008 maxgear

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. AUDI/ BMW 24X41,5 (TRIPOD) 49-2008 MAXGEAR

49-2008 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. AUDI/ BMW 24X41,5 (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2008
KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. AUDI/ BMW 24X41,5 (TRIPOD) 49-2008
59.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2008

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]41,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. AUDI/ BMW 24X41,5 (TRIPOD) 49-2008 MAXGEAR

KRZYÂťAK PRZEGUBU WEW. AUDI/ BMW 24X41,5 (TRIPOD)

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. AUDI/ BMW 24X41,5 (TRIPOD) 49-2008 ma zastosowanie do modeli samochodów

SSANGYONG

REXTON, RODIUS I, KYRON, MUSSO SPORTS, ACTYON I, STAVIC, ACTYON SPORTS I

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

MITSUBISHI

PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER

SUBARU

LEGACY III, IMPREZA, OUTBACK, FORESTER, JUSTY III, LEGACY IV, TRIBECA

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

PORSCHE

911, 911 targa, CAYENNE, CARRERA GT, BOXSTER, CAYMAN, PANAMERA

Numery OE KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. AUDI/ BMW 24X41,5 (TRIPOD) 49-2008 producenta MAXGEAR

SSANGYONG

4130009203, 4130009204, 4130009213, 4130009214

NISSAN

39100-AV315, 39101-AV315, 39204-AV325, 39205-AV325

FORD

1328362, 1383753, 1451463, 2T14-3B436-AC, 2T14-3B436-AD, 2T14-3B436-AE, 2T14-3B436-AG, 4490557, 4511915

MAZDA

FTB1-22-620, FTB2-22-520, FTB2-25-50XA, FTB6-25-60X, GG27-22-620, GG32-22-520, GG32-22-520A, GG32-22-520B, GG37-22-620, GG37-22-620A, GG37-22-620B, GG62-22-620, GG62-25-600B

BMW

31603450566, 31607529201, 31607529202

MITSUBISHI

3815A103, MN110515, MR580449, MR580450, MR580452

SUBARU

28392-FG010

TOYOTA

43030-0W050, 43040-0W040, 43410-0W210, 43420-0W240

PORSCHE

8K0407341B

numery OEM:
BMW      31603450566
BMW      31607529201
BMW      31607529202
FORD      1328362
FORD      1383753
FORD      1451463
FORD      2T14-3B436-AC
FORD      2T14-3B436-AD
FORD      2T14-3B436-AE
FORD      2T14-3B436-AG
FORD      4490557
FORD      4511915
MAZDA      FTB1-22-620
MAZDA      FTB2-22-520
MAZDA      FTB2-25-50XA
MAZDA      FTB6-25-60X
MAZDA      GG27-22-620
MAZDA      GG32-22-520
MAZDA      GG32-22-520A
MAZDA      GG32-22-520B
MAZDA      GG37-22-620
MAZDA      GG37-22-620A
MAZDA      GG37-22-620B
MAZDA      GG62-22-620
MAZDA      GG62-25-600B
MITSUBISHI      3815A103
MITSUBISHI      MN110515
MITSUBISHI      MR580449
MITSUBISHI      MR580450
MITSUBISHI      MR580452
NISSAN      39100-AV315
NISSAN      39101-AV315
NISSAN      39204-AV325
NISSAN      39205-AV325
PORSCHE      8K0407341B
SUBARU      28392-FG010
TOYOTA      43030-0W050
TOYOTA      43040-0W040
TOYOTA      43410-0W210
TOYOTA      43420-0W240
SSANGYONG      4130009203
SSANGYONG      4130009204
SSANGYONG      4130009213
SSANGYONG      4130009214
VAG      8K0498103B
VAG      8K0498103BV
VAG      8K0498103BX
VAG      8R0407271B
VAG      8R0407271BV
VAG      8R0407271BX
VAG      8T0498103
VAG      8T0498103X

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. AUDI/ BMW 24X41,5 (TRIPOD) 49-2008 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.