Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 57-0038 maxgear

Wentylator, chłodzenie silnika 57-0038 MAXGEAR

57-0038 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear 57-0038
158.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

8D0959455R/MG

numer części:

57-0038

producent:

MAXGEAR

Ograniczenia producenta VALEO
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 250
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 280
Liczba łopatek wentylatora 8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Ilość biegunów 2
nr EAN 5907558570830

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 57-0038 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY VW A4/6/8

Wentylator, chłodzenie silnika 57-0038 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 57-0038 producenta MAXGEAR

AUDI

8D0959455P, 8D0959455R

VOLKSWAGEN

8D0959455P, 8D0959455R

SKODA

8D0959455P, 8D0959455R

numery OEM:
AUDI      8D0959455P
AUDI      8D0959455R
SKODA      8D0959455P
SKODA      8D0959455R
VOLKSWAGEN      8D0959455P
VOLKSWAGEN      8D0959455R

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 57-0038 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.