Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi Q5 (8RB) SQ5 TDI quattro (2015.11-2017.05) 340km » 57-0051 maxgear
wybrany samochód: 
Audi Q5 (8rb) Sq5 Tdi Quattro (2015.11-2017.05) 340km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 57-0051 MAXGEAR

57-0051 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear 57-0051

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

6Q0959455AE/MG

numer części:

57-0051

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaGATE
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]390
Średnica 1/Średnica 2 [mm]393
Liczba łopatek wentylatora7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczkiWersja D
Ilość biegunów3
nr EAN5907558574470

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 57-0051 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY VW TDI/SDI
numery OEM:
SEAT      6Q0959455AD
SEAT      6Q0959455AE
SEAT      6R0959455C
SEAT      6R0959455E
SKODA      6Q0959455AD
SKODA      6Q0959455AE
SKODA      6R0959455C
SKODA      6R0959455E
VOLKSWAGEN      6Q0959455AD
VOLKSWAGEN      6Q0959455AE
VOLKSWAGEN      6R0959455C
VOLKSWAGEN      6R0959455E

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 57-0051 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.