Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A2 (8Z0) 1.4 TDI (2003.11-2005.08) 90km » 62-0052 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A2 (8z0) 1.4 Tdi (2003.11-2005.08) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0052 MAXGEAR

62-0052 Sprzęgło, wentylator chłodzenia MAXGEAR
133.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MGW-016

numer części:

62-0052

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ogrzewanie/chłodzeniedla pojazdów z wentylatorem (sprzęgło wiskotyczne)
średnica zewnętrzna [mm]160
Wysokość [mm]55
Ogrzewanie/chłodzeniebez wentylatora
nr EAN5907558567250

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0052 MAXGEAR

SPRZ╩GúO WISKOZOWE VW A4/A6/A8
numery OEM:
AUDI      059121350
AUDI      059121350B
AUDI      059121350C
AUDI      059121350D
AUDI      059121350G
AUDI      059121350H
SKODA      059121350
SKODA      059121350B
SKODA      059121350C
SKODA      059121350D
SKODA      059121350G
SKODA      059121350H
VOLKSWAGEN      059121350
VOLKSWAGEN      059121350B
VOLKSWAGEN      059121350C
VOLKSWAGEN      059121350D
VOLKSWAGEN      059121350G
VOLKSWAGEN      059121350H

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0052 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.