Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 62-0083 maxgear

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0083 MAXGEAR

62-0083 Sprzęgło, wentylator chłodzenia MAXGEAR
maxgear 62-0083
578.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MGW-055

numer części:

62-0083

producent:

MAXGEAR

Ogrzewanie/chłodzenie dla pojazdów z wentylatorem (sprzęgło wiskotyczne)
średnica zewnętrzna [mm] 134
Wysokość [mm] 90
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ilość biegunów 2
Liczba otworów do mocowania 4
Ogrzewanie/chłodzenie bez wentylatora
nr EAN 5903364333249

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0083 MAXGEAR

SPRZ╩GúO WISKOZOWE IVECO DAILY 3,0 06-

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0083 ma zastosowanie do modeli samochodów

IVECO

MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI

Numery OE Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0083 producenta MAXGEAR

IVECO

504086465, 5801480322

numery OEM:
IVECO      504086465
IVECO      5801480322
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0083 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.