Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Fiat PUNTO (188_) 1.9 JTD (2003.06-2012.03) 101km » 67-0046 maxgear
wybrany samochód: 
Fiat Punto (188_) 1.9 Jtd (2003.06-2012.03) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 67-0046 MAXGEAR

67-0046 Termostat układu chłodzenia MAXGEAR
22.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

67-0046

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN5902659727336

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 67-0046 MAXGEAR

TERMOSTAT FORD TRANSIT 88C 00-
numery OEM:
CITROËN      1338 F5
DAIHATSU      16341-87789-000
DAIHATSU      90048-33013-000
DAIHATSU      90048-33024-000
DAIHATSU      90048-33029-000
FIAT      9661 3315 80
FORD      1 096 283
FORD      XS7Q 8575 AA
MAZDA      U20215171
PEUGEOT      1338F5
SUBARU      16341-87789-000
SUZUKI      17670-65720
FORD USA      1096283
FORD USA      XS7Q8575AA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 67-0046 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 67-0046 MAXGEAR:

Tomasz, Wroclaw
2023-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jacek, Warszawa
2021-01-11
 5/5
Produkt zgodny z zamówieniem. Cena bardzo dobra.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.