Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen TRANSPORTER T4 Autobus (70B, 70C, 7DB, 7DK, 70J, 70K, 7DC, 7 1.8 (1990.12-1992.07) 67km » 69-0966 maxgear
wybrany samochód: 
Volkswagen Transporter T4 Autobus (70b, 70c, 7db, 7dk, 70j, 70k, 7dc, 7 1.8 (1990.12-1992.07) 67km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

DRĄŻEK KIER. BMW 1 F20/21 12- / 3 F30-80 11- / 4 F32-83 13- LE/PR 69-0966 MAXGEAR

69-0966 DRĄŻEK KIER. BMW 1 F20/21 12- / 3 F30-80 11- / 4 F32-83 13- LE/PR MAXGEAR
maxgear 69-0966
45.01 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 1.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek: >10 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

69-0966

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyos przednia, z prawej
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Strona zabudowyOś przednia, z lewej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie DRĄŻEK KIER. BMW 1 F20/21 12- / 3 F30-80 11- / 4 F32-83 13- LE/PR 69-0966 MAXGEAR

DRą»EK KIER. BMW 1 F20/21 12- / 3 F30-80 11- / 4 F32-83 13- LE/PR
numery OEM:
BMW      32 10 6 792 029
BMW      32 10 6 792 030
BMW      6 792 029
BMW      6 792 030

Zastosowanie DRĄŻEK KIER. BMW 1 F20/21 12- / 3 F30-80 11- / 4 F32-83 13- LE/PR 69-0966 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o DRĄŻEK KIER. BMW 1 F20/21 12- / 3 F30-80 11- / 4 F32-83 13- LE/PR 69-0966 MAXGEAR:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.