Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A6 C5 Avant (4B5, 4B6) S6 quattro (1999.09-2005.01) 340km » 69-0990 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 Avant (4b5, 4b6) S6 Quattro (1999.09-2005.01) 340km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

DRĄŻEK KIER. FIAT FREEMONT 2,0JTD/2,4/3,6 11- LE/PR 69-0990 MAXGEAR

69-0990 DRĄŻEK KIER. FIAT FREEMONT 2,0JTD/2,4/3,6 11- LE/PR MAXGEAR
maxgear 69-0990
44.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

69-0990

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Rozmiar gwintu 1M14x1,5
Rozmiar gwintu 2M14x1,5
Długość przegub osiowy [mm]308

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie DRĄŻEK KIER. FIAT FREEMONT 2,0JTD/2,4/3,6 11- LE/PR 69-0990 MAXGEAR

DRą»EK KIER. FIAT FREEMONT 2,0JTD/2,4/3,6 11- LE/PR
numery OEM:
FIAT      K68040223AA
FIAT      K68040223AB
FIAT      K68040223AD
FIAT      K68040223AE
LANCIA      K68040223AD
LANCIA      K68040223AE
zamienniki:
58173
brak
SPIDAN
49397014
brak
CORTECO

Zastosowanie DRĄŻEK KIER. FIAT FREEMONT 2,0JTD/2,4/3,6 11- LE/PR 69-0990 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o DRĄŻEK KIER. FIAT FREEMONT 2,0JTD/2,4/3,6 11- LE/PR 69-0990 MAXGEAR:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.