Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mazda XEDOS 6 (CA) 2.0 V6 (CAEP) (1992.01-1994.05) 144km » 69-1223 maxgear
wybrany samochód: 
Mazda Xedos 6 (ca) 2.0 V6 (caep) (1992.01-1994.05) 144km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KOŃC. DR. KIER. RENAULT CLIO/ CAPTUR 13- PR 69-1223 MAXGEAR

69-1223 KOŃC. DR. KIER. RENAULT CLIO/ CAPTUR 13- PR MAXGEAR
maxgear 69-1223
45.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

69-1223

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowyOś przednia
Wymiar gwintu14x1,5
sparowany numer artykułu69-1220

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KOŃC. DR. KIER. RENAULT CLIO/ CAPTUR 13- PR 69-1223 MAXGEAR

KOĐC. DR. KIER. RENAULT CLIO/ CAPTUR 13- PR
numery OEM:
RENAULT      4852 083 55R

Zastosowanie KOŃC. DR. KIER. RENAULT CLIO/ CAPTUR 13- PR 69-1223 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o KOŃC. DR. KIER. RENAULT CLIO/ CAPTUR 13- PR 69-1223 MAXGEAR:

Rafał, Wrocław
2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.