Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » AC227362 maxgear

Wentylator, chłodzenie silnika AC227362 MAXGEAR

AC227362 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear AC227362
236.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 9.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

AC227362

producent:

MAXGEAR

Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 280
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 345
Liczba łopatek wentylatora 7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ilość biegunów 2
nr EAN 5902659790224

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika AC227362 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY FORD B-MAX 12-/ FIESTA 08-

Wentylator, chłodzenie silnika AC227362 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika AC227362 producenta MAXGEAR

FORD

1525891, 1541276, 1557572, 1843120, 1933768, 2145093, 8V518C607AC, 8V518C607AD, 8V518C607AE, 8V518C607AF, 8V518C607AG, G1B18C607AA, G1B18C607AB

numery OEM:
FORD      1525891
FORD      1541276
FORD      1557572
FORD      1843120
FORD      1933768
FORD      2145093
FORD      8V518C607AC
FORD      8V518C607AD
FORD      8V518C607AE
FORD      8V518C607AF
FORD      8V518C607AG
FORD      G1B18C607AA
FORD      G1B18C607AB
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika AC227362 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.