Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi Q5 (8RB) 2.0 TDI (2013.05-2017.05) 150km » AC230103 maxgear
wybrany samochód: 
Audi Q5 (8rb) 2.0 Tdi (2013.05-2017.05) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika AC230103 MAXGEAR

AC230103 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear AC230103
166.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

AC230103

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]380
Średnica 1/Średnica 2 [mm]385
Liczba łopatek wentylatora9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Ilość biegunów2
nr EAN5903766318790

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika AC230103 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY CITROEN XSARA 98-
numery OEM:
ALFA ROMEO      1250G2
ALFA ROMEO      1250G4
ALFA ROMEO      1253GP
ALFA ROMEO      1253K1
ALFA ROMEO      9635494380
CITROËN      1250G2
CITROËN      1250G4
CITROËN      1253K1
CITROËN      1253Q8
CITROËN      1253QP
CITROËN      9635494380
FIAT      1250G2
FIAT      1250G4
FIAT      1253K1
FIAT      1400821280
FIAT      1401312280
FIAT      9635494380
LANCIA      1250G2
LANCIA      1250G4
LANCIA      1253K1
LANCIA      1253QP
LANCIA      1400821280
LANCIA      1401312280
LANCIA      9635466180
LANCIA      9635494380
PEUGEOT      1250G2
PEUGEOT      1250G4
PEUGEOT      1253K1
PEUGEOT      1253Q8
PEUGEOT      1253QP
PEUGEOT      9635494380
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika AC230103 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.