Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mitsubishi SPACE WAGON (N3_W, N4_W) 2.0 TD (N38W) (1992.10-1998.10) 82km » AC230110 maxgear
wybrany samochód: 
Mitsubishi Space Wagon (n3_w, N4_w) 2.0 Td (n38w) (1992.10-1998.10) 82km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika AC230110 MAXGEAR

AC230110 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear AC230110
818.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

AC230110

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Moc znamionowa [W]600 W
Otwór Ø 1 [mm]494
Liczba łopatek wentylatora9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze sterownikiem
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczkiWersja D
nr EAN5903766368382

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika AC230110 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY BMW 5/6/7 2,0/2,5/3,0/4,4
numery OEM:
BMW      17427514181
BMW      17427543282
BMW      7514181
BMW      7543282
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika AC230110 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.