Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » AC230121 maxgear

WENTYLATOR CHŁODNICY FIAT 500 0,9/1,2/1,4/1,3D 07-/ KA 08- AC230121 MAXGEAR

AC230121 WENTYLATOR CHŁODNICY FIAT 500 0,9/1,2/1,4/1,3D 07-/ KA 08- MAXGEAR
maxgear AC230121
222.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

AC230121

producent:

MAXGEAR

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]140
Średnica [mm]383
Kształtowalny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora8

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie WENTYLATOR CHŁODNICY FIAT 500 0,9/1,2/1,4/1,3D 07-/ KA 08- AC230121 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY FIAT 500 0,9/1,2/1,4/1,3D 07-/ KA 08-

WENTYLATOR CHŁODNICY FIAT 500 0,9/1,2/1,4/1,3D 07-/ KA 08- AC230121 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE WENTYLATOR CHŁODNICY FIAT 500 0,9/1,2/1,4/1,3D 07-/ KA 08- AC230121 producenta MAXGEAR

FIAT

51787116, 51887780, 52047978

FORD

1560758, 1861025, 9S518C607BA, AS518C607BA

numery OEM:
FIAT      51787116
FIAT      51887780
FIAT      52047978
FORD      1560758
FORD      1861025
FORD      9S518C607BA
FORD      AS518C607BA

Zastosowanie WENTYLATOR CHŁODNICY FIAT 500 0,9/1,2/1,4/1,3D 07-/ KA 08- AC230121 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.