Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » AC230124 maxgear

WENTYLATOR CHŁODNICY PEUGEOT 207 06-/ 208 12- AC230124 MAXGEAR

AC230124 WENTYLATOR CHŁODNICY PEUGEOT 207 06-/ 208 12- MAXGEAR
maxgear AC230124
268.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

AC230124

producent:

MAXGEAR

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]320
Średnica [mm]380
Kształtprostokątny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie WENTYLATOR CHŁODNICY PEUGEOT 207 06-/ 208 12- AC230124 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY PEUGEOT 207 06-/ 208 12-

WENTYLATOR CHŁODNICY PEUGEOT 207 06-/ 208 12- AC230124 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE WENTYLATOR CHŁODNICY PEUGEOT 207 06-/ 208 12- AC230124 producenta MAXGEAR

CITROËN

1253H0, 1253H5, 1253P9, 1253Q0, 1610781580, 9801666680

PEUGEOT

1253H0, 1253H5, 1253P9, 1253Q0, 1610781580, 9801666680

numery OEM:
CITROËN      1253H0
CITROËN      1253H5
CITROËN      1253P9
CITROËN      1253Q0
CITROËN      1610781580
CITROËN      9801666680
PEUGEOT      1253H0
PEUGEOT      1253H5
PEUGEOT      1253P9
PEUGEOT      1253Q0
PEUGEOT      1610781580
PEUGEOT      9801666680
zamienniki:
4029748
brak
VAN WEZEL
696584
brak
VALEO
CFF 271 000P
brak
MAHLE

Zastosowanie WENTYLATOR CHŁODNICY PEUGEOT 207 06-/ 208 12- AC230124 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.