Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » AC234362 maxgear

Wentylator, chłodzenie silnika AC234362 MAXGEAR

AC234362 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear AC234362
642.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

AC234362

producent:

MAXGEAR

Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 400
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 488
Liczba łopatek wentylatora 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca silnik bezszczotkowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sterownikiem
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Ilość biegunów 3
nr EAN 5903364333348

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika AC234362 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY BMW 1 E81/87/ 3 E90/91 04-

Wentylator, chłodzenie silnika AC234362 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika AC234362 producenta MAXGEAR

BMW

17117590699, 17427523258, 17427523259, 17427563259, 7523259, 7563259, 7590699

numery OEM:
BMW      17117590699
BMW      17427523258
BMW      17427523259
BMW      17427563259
BMW      7523259
BMW      7563259
BMW      7590699
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika AC234362 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.