Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Bmw 3 (E90) M3 CRT (2011.03-2011.12) 450km » AC252858 maxgear
wybrany samochód: 
Bmw 3 (e90) M3 Crt (2011.03-2011.12) 450km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika AC252858 MAXGEAR

AC252858 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear AC252858
207.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

AC252858

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaGATE
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]270
Średnica 1/Średnica 2 [mm]390
Liczba łopatek wentylatora8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Ilość biegunów3
nr EAN5903364333485

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika AC252858 MAXGEAR

WENTYLATOR CHúODNICY SKODA A2/ FABIA/ ROOMSTER Z OBUDOWą
numery OEM:
SEAT      6Q0121207L
SEAT      6Q0959455AD
SEAT      6Q0959455AE
SEAT      6R0959455C
SEAT      6R0959455E
SKODA      6Q0121207L
SKODA      6Q0959455AD
SKODA      6Q0959455AE
SKODA      6R0959455C
SKODA      6R0959455E
VOLKSWAGEN      6Q0121207L
VOLKSWAGEN      6Q0959455AD
VOLKSWAGEN      6Q0959455AE
VOLKSWAGEN      6R0959455C
VOLKSWAGEN      6R0959455E
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika AC252858 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.