Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » AC260176 maxgear

Wentylator, chłodzenie silnika AC260176 MAXGEAR

AC260176 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear AC260176
360.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

AC260176

producent:

MAXGEAR

Ograniczenia producenta TEMIC
Rodzaj korpusu obudowa z tworzywa sztucznego
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 360
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 365/290
Liczba łopatek wentylatora 7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sterownikiem
Ogrzewanie/chłodzenie Wentylator podwójny
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ilość biegunów 4
nr EAN 5902659790859

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika AC260176 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY VW 1,9TDI 03- GOLF/ A3/ OCTAVIA KPL

Wentylator, chłodzenie silnika AC260176 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika AC260176 producenta MAXGEAR

VOLKSWAGEN

1K0121205AB, 1K0121205AD, 1K0121205G, 1K0121205J, 1K0959455BC, 1K0959455CS, 1K0959455CT, 1K0959455DG, 1K0959455EA, 1K0959455ES, 1K0959455P, 1K0959455R

SEAT

1K0959455CS, 1K0959455CT, 1K0959455DG, 1K0959455EA, 1K0959455ES, 1K0959455R

SKODA

1K0959455BC, 1K0959455CS, 1K0959455CT, 1K0959455DG, 1K0959455EA, 1K0959455ES, 1K0959455P, 1K0959455R

AUDI

1K0959455BC, 1K0959455DG, 1K0959455EA, 1K0959455ES, 1K0959455P, 1K0959455R

numery OEM:
AUDI      1K0959455BC
AUDI      1K0959455DG
AUDI      1K0959455EA
AUDI      1K0959455ES
AUDI      1K0959455P
AUDI      1K0959455R
SEAT      1K0959455CS
SEAT      1K0959455CT
SEAT      1K0959455DG
SEAT      1K0959455EA
SEAT      1K0959455ES
SEAT      1K0959455R
SKODA      1K0959455BC
SKODA      1K0959455CS
SKODA      1K0959455CT
SKODA      1K0959455DG
SKODA      1K0959455EA
SKODA      1K0959455ES
SKODA      1K0959455P
SKODA      1K0959455R
VOLKSWAGEN      1K0121205AB
VOLKSWAGEN      1K0121205AD
VOLKSWAGEN      1K0121205G
VOLKSWAGEN      1K0121205J
VOLKSWAGEN      1K0959455BC
VOLKSWAGEN      1K0959455CS
VOLKSWAGEN      1K0959455CT
VOLKSWAGEN      1K0959455DG
VOLKSWAGEN      1K0959455EA
VOLKSWAGEN      1K0959455ES
VOLKSWAGEN      1K0959455P
VOLKSWAGEN      1K0959455R
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika AC260176 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.