Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » AC277242 maxgear

Wentylator, chłodzenie silnika AC277242 MAXGEAR

AC277242 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
127.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

AC277242

producent:

MAXGEAR

Ograniczenia producenta SIEMENS
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 120
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 295
Liczba łopatek wentylatora 7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Ilość biegunów 2
nr EAN 5901619536674

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika AC277242 MAXGEAR

WENTYLATOR CHŁODNICY VW 1,4-2,0 GOLF/TOURAN PRAWY
numery OEM:
AUDI      1K0959455CT
AUDI      1K0959455DG
AUDI      1K0959455ES
AUDI      1K0959455R
SEAT      1K0959455CT
SEAT      1K0959455DG
SEAT      1K0959455ES
SEAT      1K0959455R
SKODA      1K0959455CT
SKODA      1K0959455DG
SKODA      1K0959455ES
SKODA      1K0959455R
VOLKSWAGEN      1K0959455CT
VOLKSWAGEN      1K0959455DG
VOLKSWAGEN      1K0959455ES
VOLKSWAGEN      1K0959455R
zamienniki:
8EW 351 040-391
brak
HELLA
5894744
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika AC277242 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.