Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A6 C5 (4B2, 4B4) 2.7 T (1999.02-2005.01) 230km » L16230 monroe
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 (4b2, 4b4) 2.7 T (1999.02-2005.01) 230km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L16230 MONROE

L16230 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny MONROE
monroe L16230
62.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L16230

producent:

MONROE

Status produktu: Normalny
Długość [mm]305
Ciężar [kg]0,745
Wymagana ilość2
Wymiar gwintuM18x1,5/M16x1,5
Rodzaj gwintu przegub osiowyz bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm]33
Szerokość opakowania [cm]4
Wysokość opakowania [cm]4
nr EAN5412096745539

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L16230 MONROE

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 305mm) pasuje do: VOLVO S60 II, V60 I, FORD GALAXY III, GALAXY MK III, MONDEO V, S-MAX 1.0-3.0 04.10-
numery OEM:
FORD      1824228
FORD      DG9C3D0-32BA
VOLVO      3136030-3
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L16230 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny L16230 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.