Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 48208 ngk

Cewka zapłonowa 48208 NGK

48208 Cewka zapłonowa NGK
376.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

U4011

numer części:

48208

producent:

NGK

Ilość otworów wlotowych/wylotowych 2
Ilość biegunów 3
Technika połączeń SAE/DIN
nr EAN 4010326482080

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 48208 NGK

Cewka zapłonowa pasuje do: MAZDA 323 F VI, 323 S VI, PREMACY 1.9/2.0 09.98-03.05
numery OEM:
MAZDA      FFY1-18-100
MAZDA      FP85-18-100B
MAZDA      FP85-18-100C
MAZDA      FP85-18-100C9U
MAZDA      FPY1-18-100

Zastosowanie Cewka zapłonowa 48208 NGK w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 48208 NGK:

2019-09-28
 5/5
Zakup ngk 48010 odbył się bez problemów, polecam sklep
2021-06-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-03-12
 5/5
Mój znajomy polecił mi tą część do samochodu
2019-10-28
 5/5
Szukałem informacji na forach i poradzili mi nabycie ngk 48042
2022-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.