Ograniczenia producenta | BOSCH |
Tryb pracy | elektryczny |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z dodatkową pompą wodną |
Napięcie [V] | 12 |
nr EAN | 5707286486553 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 831053 NISSENS
AUDI | 1J0965561 | |
AUDI | 1J0965561A | |
AUDI | 3D0965561D | |
FORD | 1007714 | |
FORD | 1020538 | |
FORD | 1077539 | |
FORD | 1101228 | |
FORD | 1124940 | |
FORD | 1132607 | |
FORD | 1138725 | |
FORD | 1256170 | |
FORD | 1307485 | |
FORD | 1318806 | |
FORD | 1326374 | |
FORD | 1350461 | |
FORD | 1566239 | |
FORD | 3M218502BA | |
FORD | 96MX8591AA | |
FORD | 98MM8501BC | |
FORD | MEYS6G8591A1D | |
FORD | XW4H18D473BA | |
FORD | YM218502AA | |
FORD | YM218502BA | |
FORD | YS6G8591A1C | |
FORD | YS6G8591A2C | |
MAZDA | 1E0515010 | |
MAZDA | 1E0615010 | |
NISSAN | 2101000Q0N | |
NISSAN | 21010AW300 | |
PEUGEOT | 1201F9 | |
PEUGEOT | 1201G8 | |
PEUGEOT | 1609417380 | |
PORSCHE | 95510656101 | |
RENAULT | 7701472625 | |
RENAULT | 7701474190 | |
RENAULT | 8200129206 | |
RENAULT | 8200729976 | |
SEAT | 1J0965561 | |
SEAT | 1J0965561A | |
SEAT | 3D0965561D | |
VOLKSWAGEN | 070121011A | |
VOLKSWAGEN | 070121011C | |
VOLKSWAGEN | 070121011D | |
VOLKSWAGEN | 1J0965561 | |
VOLKSWAGEN | 1J0965561A | |
VOLKSWAGEN | 3D0965561A | |
VOLKSWAGEN | 3D0965561B | |
VOLKSWAGEN | 3D0965561C | |
VOLKSWAGEN | 3D0965561D | |
VOLKSWAGEN | 3D0965561E |
Zastosowanie Pompa wodna 831053 NISSENS w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.