Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Porsche TAYCAN (Y1A) 4S Performance Battery Plus (Y1ADJ1) (2023-???) 598km » 5032333 nk
wybrany samochód: 
Porsche Taycan (y1a) 4s Performance Battery Plus (y1adj1) (2023-???) 598km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032333 NK

5032333 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
37.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5032333

producent:

NK

Status produktu: Normalny
parzyste numery artykułów5032334
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu12x1,5
nr EAN5703858462697

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032333 NK

KOĐC. DR. KIER. FIAT TIPO/TEM/BRAVO/BRAVA LE
numery OEM:
ALFA ROMEO      0000060565705
ALFA ROMEO      07678717
ALFA ROMEO      09947438
ALFA ROMEO      60565705
ALFA ROMEO      60809494
ALFA ROMEO      60809613
ALFA ROMEO      7591215
ALFA ROMEO      7678717
ALFA ROMEO      9947436
ALFA ROMEO      9947438
ALFA ROMEO      9950670
ALFA ROMEO      9950672
FIAT      0000007591215
FIAT      0000009950670
FIAT      0000060809494
FIAT      0060565705
FIAT      07591215
FIAT      09947438
FIAT      46420430
FIAT      46430430
FIAT      60565705
FIAT      60806355
FIAT      60809494
FIAT      60809613
FIAT      7545583
FIAT      7591215
FIAT      7678717
FIAT      9947436
FIAT      9947438
FIAT      9947441
FIAT      9950670
FIAT      9950672
LANCIA      0000009950670
LANCIA      0000060809613
LANCIA      09947438
LANCIA      60809494
LANCIA      7591215
LANCIA      9947438
LANCIA      9950670

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032333 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.