Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford GALAXY II (WA6) 2.0 Flexifuel (2006.05-2015.06) 145km » 5032543 nk
wybrany samochód: 
Ford Galaxy Ii (wa6) 2.0 Flexifuel (2006.05-2015.06) 145km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5032543 NK

5032543 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
nk 5032543
36.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:3 szt.
:4 szt. wysyłka Piątek
:4 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
numer części:

5032543

dostawca:

NK

Status produktu: Normalny
Rozmiar gwintu 114x1,5
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
nr EAN5703858463281
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5032543 NK

DRą»EK KIER. VW SHARAN 95- LE/PR
numery OEM:
FORD      1233552
FORD      1233553
FORD      YM21-3280-AB
FORD      YM21-3281-AB
SEAT      7M0 422 807 G
SEAT      7M0 422 821 F
SEAT      7M0 422 821 G
VOLKSWAGEN      7M0 422 807 G
VOLKSWAGEN      7M0 422 821 F
VOLKSWAGEN      7M0 422 821 G

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5032543 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.