EAN | 8718042359681 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Dodatkowe informacje o produkcie Dodatkowa pompa cieczy chłodzącej (elektryczny) 390040 NRF
BMW | 11517643949 | |
BMW | 11517850568 | |
BMW | 11518605322 | |
BMW | 11518643397 | |
BMW | 11518671654 | |
BMW | 11518679885 | |
BMW | 64116834917 | |
BMW | 64116834923 | |
BMW | 64119147359 | |
BMW | 64119484254 | |
BMW | 64219372723 | |
ROLLS-ROYCE | 11517643949 | |
ROLLS-ROYCE | 11518679885 | |
MINI | 11517643949 | |
MINI | 11517850568 | |
MINI | 11518605322 | |
MINI | 11518643397 | |
MINI | 11518671654 | |
MINI | 11518679885 | |
MINI | 64116834917 | |
MINI | 64116834923 | |
MINI | 64119147359 | |
MINI | 64119484254 | |
MINI | 64219372723 |
Zastosowanie Dodatkowa pompa cieczy chłodzącej (elektryczny) 390040 NRF w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.