Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Mitsubishi GALANT VII (E5_A, E7_A, E8_A) 2.5 V6-24 4WD (E88A) (1992.11-1996.08) 170km » 10219 original imperium
wybrany samochód: 
Mitsubishi Galant Vii (e5_a, E7_a, E8_a) 2.5 V6-24 4wd (e88a) (1992.11-1996.08) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 10219 ORIGINAL IMPERIUM

10219 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
97.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:10 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10219

Status produktu: Normalny
Masa [g]1531
Średnica zewnętrzna 1 [mm]133,5
Ilość żeber5
Średnica zewnętrzna 2 [mm]132,5
Średnica wewnętrzna [mm]26
Szerokość 1 [mm]17,80
nr EAN8033989015408
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10219 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: RENAULT CLIO II, KANGOO, KANGOO EXPRESS, LAGUNA I, LAGUNA II, MEGANE I, MEGANE I CLASSIC, MEGANE I COACH, MEGANE SCÉNIC 1.4-1.6LPG 11.97-
numery OEM:
RENAULT      7700101242
RENAULT      7700105321
RENAULT      8200313231
RENAULT      8200392683

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10219 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10219 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.