Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 8200257642 renault

filtr oleju renault 8200257642 RENAULT

8200257642 filtr oleju renault RENAULT
32.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

8200257642

producent:

RENAULT

Indeks: REN 8200257642
Marka: RENAULT
Grupa towarowa TecDoc: Filtr oleju
Nazwa: FILTR OLEJU RENAULT
Opis: FILTR OLEJU RENAULT
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 10
Zamiennik: : W66
Numer dostawcy: 8200257642
Parametry:Wymiar gwintu : M 20 X 1.5
Średnica wewnętrzna 1 [mm] : 54
Średnica wewnętrzna 2 [mm] : 62

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie filtr oleju renault 8200257642 RENAULT

FILTR OLEJU RENAULT 1,2 16V 03-

filtr oleju renault 8200257642 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

DACIA

LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE filtr oleju renault 8200257642 producenta RENAULT

RENAULT

8200257642, 8200292649

numery OEM:
RENAULT      82 00 257 642
RENAULT      82 00 292 649
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie filtr oleju renault 8200257642 RENAULT w samochodach:

Opinie Klientów o filtr oleju renault 8200257642 RENAULT:

Agnieszka, Toruń
2020-10-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Warszawa
2021-06-10
 5/5
OK
Łukasz, Kruszew
2023-01-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, Frysztak
2025-05-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.