Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Renault SCÉNIC II (JM0/1_) 1.5 dCi (JM1E, JM16) (2005.05-2008.11) 106km » 91-00318 rts
wybrany samochód: 
Renault Scénic Ii (jm0/1_) 1.5 Dci (jm1e, Jm16) (2005.05-2008.11) 106km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00318 RTS

91-00318 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RTS
37.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

91-00318

producent:

RTS

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Gwint wewnętrzny 1 [mm]M16x1,5
Gwint zewn. 2 [mm]M12x1,25
Długość [mm]66
Ciężar [kg]0,41
nr EAN8435130302410

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00318 RTS

KOŃCÓWKA DRĄŻKA RTS 91-00318
numery OEM:
BEDFORD      90140007
GMC      90135948
GMC      94638748
OPEL      322125
OPEL      324039
VAUXHALL      07846495
VAUXHALL      26001807
VAUXHALL      26023685
VAUXHALL      7846495
VAUXHALL      78464991
VAUXHALL      7848281
VAUXHALL      90125567
VAUXHALL      90135948
VAUXHALL      90140007
VAUXHALL      94638748
VAUXHALL      96275018
DAEWOO      26001807
DAEWOO      96275018

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00318 RTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00318 RTS:

2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-18
 5/5
Kupiłem wewnętrzny niestety z lewym gwintem.
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.