
| Ilość uszczelek | 1 |
| Materiał uszczelnienia | Guma |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna PA1273 SALERI SIL
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
057121011E, 057121011J, 079121011F, 079121011H, 079121012B, 079121014D
| AUDI | 057121011E | |
| AUDI | 057121011J | |
| AUDI | 079121011F | |
| AUDI | 079121011H | |
| AUDI | 079121012B | |
| AUDI | 079121014D | |
| SEAT | 057121011J | |
| SKODA | 057121011J | |
| VOLKSWAGEN | 057121011J |
Zastosowanie Pompa wodna PA1273 SALERI SIL w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.