Ilość uszczelek | 1 |
Materiał uszczelnienia | Guma / metal |
nr EAN | 8019738124331 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna PA1422A SALERI SIL
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
1406479, 1472867, 1688697, 1778516, 7S7G8591A2A, 7S7G8591A2B, YS6G8591B2D
31219176, 31330943
C40215010
FORD | 1406479 | |
FORD | 1472867 | |
FORD | 1688697 | |
FORD | 1778516 | |
FORD | 7S7G8591A2A | |
FORD | 7S7G8591A2B | |
FORD | YS6G8591B2D | |
MAZDA | C40215010 | |
VOLVO | 31219176 | |
VOLVO | 31330943 |
Zastosowanie Pompa wodna PA1422A SALERI SIL w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.