Rodzaj uszczelnienia | Uszczelka metalowo-elastomerowa |
Ilość uszczelek | 1 |
Materiał uszczelnienia | blacha stalowa |
Wersja wzmocniona | |
nr EAN | 8019738109840 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna PA1473 SALERI SIL
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
LOGAN, LOGAN MCV, SOLENZA, SANDERO, SUPERNOVA, LOGAN EXPRESS, DUSTER
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
FX, Q45 III, M35, M45, EX, G coupe, G
210107477R, 7701478830
210107477R, 7701478830
2101000Q0M
6072000007, A6072000007
MERCEDES-BENZ | 6072000007 | |
MERCEDES-BENZ | A6072000007 | |
NISSAN | 2101000Q0M | |
RENAULT | 210107477R | |
RENAULT | 7701478830 | |
DACIA | 210107477R | |
DACIA | 7701478830 |
Zastosowanie Pompa wodna PA1473 SALERI SIL w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.