Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pokrywą |
nr EAN | 8019738670050 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna PA521 SALERI SIL
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
026121010C, 026121010CV, 026121010CX, 026121010F, 026121010FV, 026121010FX, 026121010V, 026121010X, 037121010A, 037121010H, 068121010A, 068121010AX
026121010, 026121010C, 026121010CV, 026121010CX, 026121010E, 026121010F, 026121010FV, 026121010FX, 026121010V, 026121010X, 037121010A, 037121010AV, 037121010AX, 068121010A, 068121010AX
026121005H, 037121010, 037121010A, 037121010AV, 037121010AX
1212732, 1M218501BA, 1M218591BA, ME1M218591B1B
AUDI | 026121010C | |
AUDI | 026121010CV | |
AUDI | 026121010CX | |
AUDI | 026121010F | |
AUDI | 026121010FV | |
AUDI | 026121010FX | |
AUDI | 026121010V | |
AUDI | 026121010X | |
AUDI | 037121010A | |
AUDI | 037121010H | |
AUDI | 068121010A | |
AUDI | 068121010AX | |
FORD | 1212732 | |
FORD | 1M218501BA | |
FORD | 1M218591BA | |
FORD | ME1M218591B1B | |
SEAT | 026121005H | |
SEAT | 037121010 | |
SEAT | 037121010A | |
SEAT | 037121010AV | |
SEAT | 037121010AX | |
VOLKSWAGEN | 026121010 | |
VOLKSWAGEN | 026121010C | |
VOLKSWAGEN | 026121010CV | |
VOLKSWAGEN | 026121010CX | |
VOLKSWAGEN | 026121010E | |
VOLKSWAGEN | 026121010F | |
VOLKSWAGEN | 026121010FV | |
VOLKSWAGEN | 026121010FX | |
VOLKSWAGEN | 026121010V | |
VOLKSWAGEN | 026121010X | |
VOLKSWAGEN | 037121010A | |
VOLKSWAGEN | 037121010AV | |
VOLKSWAGEN | 037121010AX | |
VOLKSWAGEN | 068121010A | |
VOLKSWAGEN | 068121010AX |
Zastosowanie Pompa wodna PA521 SALERI SIL w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.