Ø koła pasowego [mm] | 59,3 |
Ilość zębów | 20 |
Rodzaj uszczelnienia | Uszczelka metalowo-elastomerowa |
Ilość uszczelek | 1 |
Materiał uszczelnienia | blacha stalowa |
nr EAN | 8019738674133 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna PA649P SALERI SIL
CITROËN | 120152 | |
CITROËN | 120165 | |
CITROËN | 120167 | |
CITROËN | 120191 | |
CITROËN | 1201A4 | |
FIAT | 95650955 | |
FIAT | 9565095580 | |
FIAT | 95666768 | |
FIAT | 9566945680 | |
FIAT | 9566945688 | |
FIAT | 9567521488 | |
IVECO | 95650955 | |
IVECO | 95666768 | |
LANCIA | 9565095580 | |
LANCIA | 9566945688 | |
PEUGEOT | 120152 | |
PEUGEOT | 120165 | |
PEUGEOT | 120167 | |
PEUGEOT | 120191 | |
PEUGEOT | 1201A4 | |
RENAULT | 1201A4 | |
SUZUKI | 1740086CB1 | |
HYUNDAI | 2511129000 |
Zastosowanie Pompa wodna PA649P SALERI SIL w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.