Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Iveco DAILY III Platforma / podwozie 29 L 9 (1999.05-2006.04) 84km » 37434 sidem
wybrany samochód: 
Iveco Daily Iii Platforma / Podwozie 29 L 9 (1999.05-2006.04) 84km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 37434 SIDEM

37434 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
31.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:7 szt.

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

37434

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Zbieżność stożka1/5
Długość [mm]95
Wymiar gwintuFM14x1,5R
Wymiar stożka [mm]13,2
Rozmiar gwintu 1MM12x1,5R
parzyste numery artykułów37435
nr EAN5413978159482
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 37434 SIDEM

numery OEM:
AUDI      1J0 422 811 B
SEAT      1J0 422 811 B
SEAT      1J0 422 811 E
SKODA      1J0 422 811 B
VOLKSWAGEN      1J0 422 811 B
VOLKSWAGEN      1J0 422 811 E

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 37434 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 37434 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.