Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel MOKKA / MOKKA X (J13) 1.7 CDTI 4x4 (_76) (2012.06-???) 131km » 49932 sidem
wybrany samochód: 
Opel Mokka / Mokka X (j13) 1.7 Cdti 4x4 (_76) (2012.06-???) 131km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 49932 SIDEM

49932 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
62.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

49932

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Zbieżność stożka1/10
Długość [mm]184
Wymiar gwintuFM14X1,5R
Wymiar stożka [mm]16,5
Rozmiar gwintu 1MM14X1,5R
parzyste numery artykułów49933
nr EAN5413978184842

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 49932 SIDEM

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      211 330 01 03
MERCEDES-BENZ      211 330 23 03
MERCEDES-BENZ      211 330 25 03
MERCEDES-BENZ      211 330 27 03

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 49932 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 49932 SIDEM:

2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.