Tryb pracy | mechaniczne |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D12103TT THERMOTEC
TOYOTA | 16100-09411 | |
TOYOTA | 16100-0944 | |
TOYOTA | 16100-09440 | |
TOYOTA | 16100-09441 | |
TOYOTA | 16100-39455 | |
TOYOTA | 16100-39456 | |
TOYOTA | 16100-69298 | |
TOYOTA | 1610009442 | |
TOYOTA | 1610069205 | |
TOYOTA | 1610069206 | |
TOYOTA | 1610069305 | |
TOYOTA | 1610069335 | |
TOYOTA | 1610069455 | |
BUGATTI | PA10071 | |
LEXUS | 16100-39455 | |
LEXUS | 16100-39456 | |
LEXUS | 1610009440 | |
LEXUS | 1610009441 | |
LEXUS | 1610009442 | |
LEXUS | 1610069205 | |
LEXUS | 1610069206 | |
LEXUS | 1610069298 | |
LEXUS | 1610069305 | |
LEXUS | 1610069335 | |
LEXUS | 1610069455 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D12103TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.