Wymiar gwintu | M6 |
Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Liczba otworów gwintowanych | 8 |
Średnica koła łopatkowego [mm] | 75,5 |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem klinowym |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D19024TT THERMOTEC
ISUZU | 8971050120 | |
OPEL | 1334045 | |
OPEL | 1334087 | |
OPEL | 1334104 | |
OPEL | 1334113 | |
OPEL | 6334015 | |
OPEL | 90141738 | |
OPEL | 93179383 | |
OPEL | 97 06 2796 | |
OPEL | 97 10 5012 | |
OPEL | 97123330 | |
VAUXHALL | 13 34 087 | |
VAUXHALL | 6334015 | |
VAUXHALL | 90141738 | |
VAUXHALL | R1160033 | |
BUGATTI | PA0083 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D19024TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.