Liczba zębów | 6 |
Tryb pracy | mechaniczne |
Ø koła pasowego [mm] | 129 |
Rodzaj korpusu | z obudową |
Średnica koła łopatkowego [mm] | 59,5 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1B029TT THERMOTEC
BMW | 11 51 7 510 803 | |
BMW | 11517513062 | |
BUGATTI | PA10025 | |
MINI | 11517510803 | |
MINI | 11517513062 | |
MINI | 11517829922 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1B029TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.