Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | Koło pasowe wciskane |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1C029TT THERMOTEC
FIAT | 9684319880 | |
FORD | 1427914 | |
FORD | 1538412 | |
FORD | 1559259 | |
FORD | 6G9Q8591AA | |
LANCIA | 9684319880 | |
MITSUBISHI | MN982187 | |
MITSUBISHI | MN982325 | |
PEUGEOT | 1201.H7 | |
PEUGEOT | 1201.J6 | |
BUGATTI | PA10114 | |
LAND ROVER | LR001309 | |
LAND ROVER | LR009392 | |
LAND ROVER | LR011694 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1C029TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.