Liczba zębów | 23 |
Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez uszczelnienia |
Średnica koła łopatkowego [mm] | 62 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1F034TT THERMOTEC
ALFA ROMEO | 551 840 81 | |
FIAT | 46520401 | |
FIAT | 55184081 | |
FIAT | 55198547 | |
LANCIA | 46520401 | |
LANCIA | 55184081 | |
LANCIA | 55198547 | |
FORD USA | 1535462 | |
BUGATTI | PA5934 | |
BUGATTI | PA5943 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1F034TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.