Liczba zębów | 23 |
Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Średnica koła łopatkowego [mm] | 59 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1F076TT THERMOTEC
ALFA ROMEO | 552 045 38 | |
ALFA ROMEO | 55221397 | |
FIAT | 46520401 | |
FIAT | 55184081 | |
FIAT | 55198547 | |
FIAT | 55204538 | |
FIAT | 55221397 | |
LANCIA | 5520 4538 | |
FORD USA | 1535466 | |
FORD USA | 1581511 | |
FORD USA | 9S518501A2A | |
FORD USA | 9S518501CA | |
BUGATTI | PA10153 | |
BUGATTI | PA5943 | |
CARBODIES | 332476 | |
CARBODIES | 332586 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1F076TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.