Wymiar gwintu | M6 |
Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Liczba otworów gwintowanych | 4 |
Średnica koła łopatkowego [mm] | 53,5 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1M043TT THERMOTEC
MERCEDES-BENZ | 3165V003 | |
MERCEDES-BENZ | 4681V002 | |
MERCEDES-BENZ | A3165V003 | |
MERCEDES-BENZ | A4681V002 | |
BUGATTI | PA10026 | |
SMART | 3165V003 | |
SMART | 3165V003000 | |
SMART | 3165V003000000 | |
SMART | 4681V002 | |
SMART | 4681V002000 | |
SMART | 4681V002000000 | |
SMART | 6602000120 | |
SMART | A6602000120 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1M043TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.