Liczba zębów | 7 |
Tryb pracy | mechaniczne |
Liczba żeber | 7 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1M053TT THERMOTEC
CHRYSLER | 05175580AA | |
DODGE | 05175580AA | |
MERCEDES-BENZ | 642 200 17 01 | |
MERCEDES-BENZ | 6422000701 | |
MERCEDES-BENZ | 6422001301 | |
MERCEDES-BENZ | 6422002201 | |
MERCEDES-BENZ | A6422000701 | |
MERCEDES-BENZ | A6422001301 | |
MERCEDES-BENZ | A6422001701 | |
MERCEDES-BENZ | A6422002201 | |
BUGATTI | PA10109 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1M053TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.