Wymiar gwintu | UNF |
Tryb pracy | mechaniczne |
Rodzaj korpusu | z obudową |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1P052TT THERMOTEC
CITROËN | 1201H6 | |
CITROËN | 1609944880 | |
FIAT | 1609944880 | |
FIAT | 9659248280 | |
FORD | 1372336 | |
FORD | 1381796 | |
FORD | 1949737 | |
FORD | 6C1Q8K500AF | |
FORD | 6C1Q8K500AG | |
PEUGEOT | 1201H6 | |
PEUGEOT | 1609944880 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1P052TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.