Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1R020TT THERMOTEC
MITSUBISHI | M345611 | |
MITSUBISHI | M855991 | |
MITSUBISHI | MD345611 | |
RENAULT | 7701462809 | |
RENAULT | 7701463111 | |
RENAULT | 7701463397 | |
RENAULT | 7701464736 | |
RENAULT | 7701465816 | |
RENAULT | 7701466578 | |
RENAULT | 7701468491 | |
RENAULT | 7701473365 | |
VOLVO | 30855911 | |
VOLVO | 30855991 | |
VOLVO | 32420840 | |
VOLVO | 3287751 | |
VOLVO | 32877516 | |
VOLVO | 3343093 | |
VOLVO | 33430935 | |
VOLVO | 3344251 | |
VOLVO | 33442518 | |
VOLVO | 3345626 | |
VOLVO | 33456260 | |
BUGATTI | PA0192 | |
BUGATTI | PA7701 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1R020TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.