Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mercedes-benz KLASA M (W163) ML 400 CDI (163.128) (2001.09-2005.06) 250km » 102 548 topran
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa M (w163) Ml 400 Cdi (163.128) (2001.09-2005.06) 250km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 102 548 TOPRAN

102 548 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 102 548
Wentylator, chłodzenie silnika 102 548
102 548
103.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

102 548

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Tryb pracyelektryczny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzeniezawiera koło wentylatora
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
Moc znamionowa [W]200/120
średnica zewnętrzna [mm]280
Ilość biegunów3
Liczba łopatek wentylatora6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 102 548 TOPRAN

Wentylator chłodnicy L pasuje do: AUDI 100 C2, 100 C3, 80 B2, 80 B3, 80 B4, SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, TOLEDO I, VW CADDY II, GOLF I, GOLF II, JETTA I 0.9-2.0 05.73-01.04
numery OEM:
AUDI      165 959 455T
AUDI      191 959 455Q
AUDI      431 959 455C
SEAT      165 959 455T
SEAT      191 959 455Q
SEAT      431 959 455C
VOLKSWAGEN      165 959 455T
VOLKSWAGEN      191 959 455Q
VOLKSWAGEN      431 959 455C

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 102 548 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 102 548 TOPRAN:

2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.